vierde verslag - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu vierde verslag - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu

vierde verslag

Blijf op de hoogte en volg bert

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Valdez

Goeden dag beste familie en vrienden hier het vervolg van onze reis.
Vanuit Dawson city weer met de pond over de Yokon gevaren richting Chicken , dus de hele weg weer terug rijden .
Er namelijk maar 1 weg hierheen vanaf Alaska , dus nog even in Canada , en halverwegen weer de grens over naar Alaska .
Overnacht in Chicken stonden naast leuke mensen uit Texas .
Een man had twee weken naar goed gezocht hij had voor 40.000 dollar goud in zijn bak zitten ( zie foto ).
De volgende dag richting Tok gereden , daar weer op het zelfde park gestaan in het bos .
Het was een lange rit vandaag dus verder rustig aan gedaan.
Dinsdag 15 juli naar Chitina gereden een hele mooie weg met veel stop momenten om te genieten van het mooie landschap en de hoge bergen.
Pas om 18.30 uur op de plek van bestemming .we hadden een plek gevonden tussen de vissers , die speciaal daar heen komen om op zalm te vissen bin de rivier .De Copper rivier heeft een sterke stroming en de zalm komt deze rivier op zwemmen om kuit te schieten.
Wij daar even naar toe gewandeld en gekeken hoe dat allemaal gaat 1 man kwam net bij de rivier vandaan met een grote vangst zalm.
We maakte een praatje en kregen een 1mooie zalm (al gefileerd ).
Morgen gaat deze op de barbecue !!!!
Dit was weer een hele afgelegen plek .
Vandaag woensdag 16 juli richting Valdez gereden , onderweg een moose gezien met twee jongen die de weg over staken net voor ons ( zie foto ).
Heg blijft bijzonder om dit te zien .
Nog een bergpas gereden en gestopt bij een gletser , je kon er naar toe lopen en hem bekijken mooi gezicht die gletser .
Eenmaal in Valdez ( weer in de bewoonde wereld ) de camper op een rv park neer gezet , vlakbij het dorp , waar we gezellig uiteten zijn geweest .
We staan 500 mtr van de haven waar net de visvangst van vandaag binnen kwam, je weet niet wat je ziet zulke grote vissen . (Zie foto )
Ze werden daar ter plekke schoon gemaakt , ook iets wat wij niet zo vaak zien .
Als vanuit de camper kijkt zie je links hele hoge bergen en rechts van ons de haven van Faldez.
We hebben hier weer internet , dus vandaag nog een verhaaltje sturen , met foto's !!.
We vermaken ons prima en het weer is mooi en geen last van muggen meer .Het wordt hier nu donker een uurtje ofzo .
Groetjes van Nicolien en Bert

• 17 Juli 2014 - 10:08

Jac:

Lieve Bert en Nic,

Jullie genieten super lees ik wel. Ik mis alleen bij dit verslag de foto's. Leuk dat jullie bijna overal ook met zijn tweetjes op staan. Ik zag op FB je berichtje aan Margriet, a.d.h.v. jullie verslagen kunnen zij zich ook al lekker voorbereiden. Blijf schrijven en foto's maken, maar vooral: GENIETEN!
    Dikke kuzzzz, Jac

• 17 Juli 2014 - 11:33

Myriam:

Klinkt allemaal fantastisch !! Gr. Myriam

• 17 Juli 2014 - 11:45

Robert:

Hey Pa en Ma!

Jeetje wat een ervaringen allemaal zeg! Ongelooflijk!
    Ik kan niet wachten op jullie volgende verslag! En meer.. MEER foto's! =D Zulke mooie foto's weer iedere keer!

Geniet nog daarzo!

Kus&Knuffel Robert

• 17 Juli 2014 - 12:34

Anita :

He Niek en Bert. zoooo leuk om te lezen allemaal. Ik ben best een beetje (positief) jaloers hoor op jullie. Geniet er maar lekker van, wij geven de meiden (Demi en Fleur) zo afentoe wel koekjes en een extra knuffel. xxxx

• 17 Juli 2014 - 15:20

Nel Smoor.:

Wat een geweldige ervaring zeg.soms is het denk te veel om op te slaan. Daarom is het goed om alles op te schrijven. Groetjes vanuit een zonnig Nederland Nel Smoor.

• 17 Juli 2014 - 19:21

Aat En Ria:

hoi lekkere vakantiegangers, wat zien jullie veel mooie dingen,heel leuk om alles te lezen,maak je genoeg foto,s?bert maak jij een boekwerk van elke dag?geniet van dit alles....kus van ons uit de lier xxxxxxx

• 17 Juli 2014 - 19:46

Ankie En Mike:

Hi folks! How are you Today? and where are you from? Al vaak gehoord zeker!
    Doet me denken (jullie avonturen), aan het boek van John Steinbeck; Reizen met Charlie.Deze knaap rijdt in een zelf gebouwde camper met zijn grote poedel Charley naast zich op de voorbank dwars Amerika door. En heeft ook zulke byzondere ontmoetingen.
    Ons motto was indertijd: niets is ons te dol !!!
    Love and laughter, Mike en Ankie

• 17 Juli 2014 - 19:52

Antsje Feldbrugge:

Hallo Bert en Nicolien,
    Wat een heerlijk, jaloersmakende, reis maken jullie. Heerlijk die verslagen. Een verhalenverteller geboren. Geniet ervan....en laat ons op afstand heerlijk mee te maken. Groet Peter en Antsje. Wat groeit daar eigenlijk als groente? Men heeft daar toch wel groentetuinen?

• 17 Juli 2014 - 23:06

Margriet:

Hallo Zus en Zwager,
    zo te zien vervelen jullie je niet. Leuk om de verslagen te lezen.
    Volgende week zijn wij er ook, en na een paar dagen zien we elkaar.
    Tot het volgende verslag!!!!!!
    Liefs uit Friesland.

• 18 Juli 2014 - 23:47

Anita:

Hallo Bert en Nicolien

Het is een erg mooi reis als ik het zo lees ,geniet er van .

Groetjes van Marcel en Anita

• 19 Juli 2014 - 18:59

Hennie:

Wat n mooie reis en wst hebben jullie al veel gezien.
    geniet lekker verder.
    groetjes

• 21 Juli 2014 - 09:55

Nicoliene En Jaap:

Zoooooo gaaf wat jullie zien en meemaken,nu al een herinnering voor de rest van je leven en er komt nog zo veel meer..Wij hier in Nederland zitten stiekem in jullie koffer mee te genieten,dus lekker blijven schrijven!!!We follow you all the way in our dreams en in yout stories. Dikke zoen en veel plezier straks op de cruise met de andere familie.

• 21 Juli 2014 - 12:52

Sico N Marjan:

Zojuist terug van onze eigen vakantie even inhalen en jullie 4 verhalen van de reisverslagen te lezen. Geweldig wat een belevenissen. Neem af en toe ook tijd om uit te rusten he!!En even tot jezelf te komen. Hoe smaakten die verse zalmen? Wat een mooie kleuren he van de gletsjers!!In Italie zagen wij ook een gletsjer wat al veel indruk o ons maakte, voor jullie nog veel meer denk ik!!
    Geniet noot met mate en kus van zus en zwager uit Maastricht.

• 27 Juli 2014 - 14:30

Leo Lugtigheid:

Genieten met HOOFTLETTERS!!!!!,.geweldig die walvissen en ook die afsluiters, beetje verroest ach... nog even en jullie gaan de HAL op , het achterdek de mooiste plaats!!!!lekker in de wirlpool. Wij zijn al weer twee weken terug, Veel gezien. tot de volgende keer.... Leo....