Onze reis naar Alaska en Canada deel 6 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu Onze reis naar Alaska en Canada deel 6 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu

Onze reis naar Alaska en Canada deel 6

Door: nicolien en bert

Blijf op de hoogte en volg bert

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Juneau

Woensdag 23 juli vertrokken we uit Sutton , daarna 2 dagen op een camping gestaan genoten van de omgeving , en de zalm op de bb klaar gemaakt heerlijk.
Die hebben wij samen opgegeten . Vrijdag 25 juli moesten we helaas de camper weer inleveren , we hebben 21 dagen met veel plezier er mee door Alaska gereden , bijna 4000 km .
Deze 3 weken hebben we veel beleeft en genoten van het ongelooflijke mooie wijdse landschap , de vele gletsjers , hoge bergen met aan de top veel sneeuw .
De stilte , we hebben heel veel momenten gehad dat je dacht dat we alleen op de wereld waren , we konden vaak 5 uur rijden voordat we iemand tegen kwamen , we moesten wel opletten dat onze benzine tank goed vol bleef als je kon tanken moest je het ook doen .Want onze camper was een 8 cilinder .
Dit waren voor ons onvergetelijke weken zo samen .
En kijken er met heel veel plezier op terug het was een bijzondere belevenis .
Hierna twee nachten in een hotel geslapen en zaterdag naar het centrum van Anchorage geweest , een grote stad met veel winkels .
Daar zelfs een stadsrit met een paarden koets gemaakt .
s, avonds daar een super pizza gegeten en met een taxi weer terug naar ons hotel
Zondag 27 juli werden we om 11.30 uur opgehaald door een bus die bracht ons naar de cruise boot . De rit duurde bijna 4 uur , rond 4 uur kwamen we aan in Seward . We zagen een hele grote hoge cruise boot en dat was de Oosterdam van de Holland Amerika line , 1 maal na de vele controle, s aangekomen op de boot vielen we van de ene in de andere verbazing .
We hebben een mooie hut , wat een luxe en alles is hier .
Rond 18.30 uur kwamen Flip en Gerda , Elderien en Margriet we hebben 3 hutten naast elkaar en gaan een week met elkaar op deze boot genieten .
De tweede avond moest iedereen netjes gekleed aan het diner verschijnen zo ongeveer 2 duizend gasten .
Ook dit was een net show !!! , s, avonds lekker gedanst bij een band die op de derde etage speelde . Er is de heledag van alles te doen .wij zijn naar een kook show een illusionist geweest enz .
En natuurlijk veel buiten op het schip om de wereld om ons heen te bewonderen . Het is mooi weer , maar het is hier 10 gr dus jas aan .
Onderweg hebben wij genoten van de wilde dieren en gletsjers .
Vanmiddag woensdag voor het eerst de bood af we hebben van twee tot vijf een excursie , dus de boot ligt ff stil. Om 18.30 uur varen we weer verder door de mooie fjorden van Alaska richting Vancouver .
vanaf de cruise boot de groetjes van ons zessen.

• 30 Juli 2014 - 22:21

Marjon:

Wat een geweldige ervaringen, leuk om dat zo met elkaar te kunnen doen.
    Veel plezier verder!

• 30 Juli 2014 - 22:49

Jaap:

Wat een schitterende ervaring Alaska. Prachtig om dat allemaal te lezen.
    E nu dan maar genieten op de cruise.
    Genieten met z'n zessen. allemaal blije koppen. Have fun!

• 30 Juli 2014 - 22:50

Sico En Marjan Bouwsma:

Wat een mooi verhaal en wat fijn dat jullie er zo samen heel erg van genieten!! Nu met z'n 6 en op een schip, genieten van elkaar, natuur en rust, maar ook plezier!! Leuke foto's. Hier waren vandaag Tim, Marjon en kids, ook genieten! Lekkere broodjes met verse tomatensoep genutigd!

• 30 Juli 2014 - 22:51

Daan En Rian:

Hey Julie zessen! :-)))

Wat leuk om foto's van jullie zessen op deze reis te zien!! Waar zijn jullie aan land gegaan? Dan zoeken we dat even op. Veel plezier met elkaar en geniet nog even van al die luxe ;) Groetjes daar aan iedereen!

Dikke kus, Daan en Rian

• 30 Juli 2014 - 22:57

Robert:

JEMIG WAT ENORM GAAF!! Klinkt echt super allemaal! Zal wat geweest zijn dat je voor 21 dagen heel weinig mensen tegen kwam en nu opeens op een Cruise zit met meer dan 2000 mensen... Veel plezier nog!!

• 30 Juli 2014 - 23:21

Linda:

Klinkt helemaal leuk. Wat een ervaringen allemaal. Heerlijk genieten dat hebben jullie zeker verdiend. X

• 30 Juli 2014 - 23:39

Aat En Ria:

bedankt weer voor alles wat jullie hebben meegemaakt.geweldig....leuk zo met elkaar,ik ga met de collectebus langs de deuren, dan kunnen wij er de volgende keer er ook bij zijn,
    met elkaar nog HEEL VEEL plezier, GENIET EN WEES DANKBAAR.DIKKE KUS Van ons uit de lier.xxxxxxx

• 31 Juli 2014 - 00:21

Joliene:

Weer veel fijne belevenissen! Dank voor het delen daarvan. Heel veel plezier nog met z'n allen op deze bijzondere reis!
    Groet van jullie nicht Joliene

• 31 Juli 2014 - 08:02

Anita:

He happy koppel, nou de rust en dat jullie genieten straalt van jullie gezichten hoor. Het is zo leuk om hier te lezen wat een avonturen jullie allemaal beleven. Jullie hebben er zo lang naar uitgekeken en dan maak je het nu allemaal mee. Heerlijk genieten van al die luxe en de waanzinnig mooie omgeving. Sla het maar goed op, kun je nog heel lang op teren !! dikke kus met een smakkerd xxx Anita

• 31 Juli 2014 - 11:14

Andy Stefan Dick:

Andy Stefan Dick wilde langskomen voor een drankje, we houden het tegoed jullie zijn iets te ver weg.
    We zien jullie snel weer terug het is veel te rustig in de omgeving.Schaapskooi-Rietendak

• 31 Juli 2014 - 17:25

Anton En Annelies:

Wat een gezelligheid zo met elkaar! En wat een bak vol mooie herinneringen hebben jullie al in je rugzak zitten! We genieten van jullie verhalen en de schitterende foto's! Groetjes aan de rest van de fam. Knuff van ons.

• 31 Juli 2014 - 18:40

Jose Kerklaan:

Ook ik lees jullie reisverhalen,klinkt en ziet er indrukwekkend uit!
    Leuk dat Flip,Gerda,Margriet en Elderien jullie nu gezelschap houden.
    Geniet ze nog en de groetjes aan allen. Goede Reis.......

• 31 Juli 2014 - 21:02

Hans En Joke:

Hallo luitjes zo te lezen en te zien op de foto's hebben jullie het reuze naar het zin en vermaken jullie je prima.
    De reisverhalen zijn bijzonder en houden ons op de hoogte waar jullie zijn en wat jullie beleven.
    Heel veel mooie zeedagen.....
    Tot lezens

• 31 Juli 2014 - 21:59

Mike En Ankie:

Leuk die bekende namen en gezichten...Mijn oom Flip en tante Marie hadden ook een Flip en Gerda! Gaan jullie nog eens puzzelen? Goeie reis en behouden vaart! Ankie M.

• 31 Juli 2014 - 22:15

Joop En Nel:

Hallo vakantiegangers. Genieten van jullie reisverhalen en foto's. Heel veel plezier nu met zijn zessen. groetjes Joop en Nel

• 01 Augustus 2014 - 10:28

Elise:

Wat een belevenis! Dit maak je maar één keer in je leven mee, dus sla alles goed in je op.Nog veel plezier verder.

• 01 Augustus 2014 - 18:55

Nel Smoor.:

Wat een belevenissen zeg. Doe Flip een Gerda de groeten . Wat leuk zo met elkaar . Ook Margriet en haar man.
    Geweldig dit zo met elkaar te beleven.
    nog heel veel plezier met elkaar.
    groetjes Nel.

• 02 Augustus 2014 - 13:12

Mike Vlig:

Hartverwarmend om jullie en de familie zo bij elkaar te zien... dit doet de ijsbergen en gletschers smelten!!!!
    Fijn dat jullie dit mogen beleven.......Goede vaart op de grote plas smeltwater!!!!.Liefs Ankie en Mike.

• 02 Augustus 2014 - 22:27

Yvonne:

Verders nog veel plezier.

• 06 Augustus 2014 - 12:22

Martina En Cees Bukman:

Hey daar allemaal,
    Wat een leuke foto's en verhalen toch weer!
    Geniet van elkaar en alles wat jullie beleven!!!
    Allemaal de groeten van ons hier op 56,....en we zien uit naar jullie volgende verslag!

• 06 Augustus 2014 - 17:15

Toos De Haan:

Wat een mooie reisverslagen en leuke foto's. En Nicolien, je fluitje al gebruikt voor evt. loslopend wild? Via facebook nog wat geschreven hoop dat dit goed is gegaan.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag.Leuk om allemaal te lezen . Nog veel plezier, geniet er van.
    Groetjes, Henk en Toos