Onze reis naar Alaska en Canada deel 7 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van bert nederlof - WaarBenJij.nu Onze reis naar Alaska en Canada deel 7 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van bert nederlof - WaarBenJij.nu

Onze reis naar Alaska en Canada deel 7

Door: nicolien en bert

Blijf op de hoogte en volg bert

07 Augustus 2014 | Canada, Kamloops

Woensdag 30 juli aangelegd in Haines aan een fjord .
Om 13.00 uur gegeten in het stadje daarna met de bus een trip gemaakt .
Eerst bij allemaal roofvogels wezen kijken daarna naar een fabriek geweest waar ze vele soorten vis verpakken en invriezen .
Toen met de bus een stads toer gedaan langs oude marine gebouwen die prachtig gerestaureerd waren en toen weer richting cruise schip .
Om 18.00 uur voer het cruise schip weer weg door de fjorden van Alaska richting Juneau .
Elke avond hadden we een diner rond 19.45 uur aan de zelfde tafel en kregen een viergangen keuze menu met een fles wijn .
De boot voer elke nacht maar daar merkte je niets van .
Donderdag 31 juli ging de boot weer voor een dagje aan de kade nu in de hoofdstad van Alaska Juneau , rond een uur of 11.00 uur mochten we van boord en moesten we ons weer om 18.00 uur melden.
Toe wij van boord gingen stonden er allemaal kraampjes die excursies verkochten bij het eerste kraampje maakte we onze keus .
We gingen beerst met een bus naar een waterval en gletsjers kijken daar hebben wij ruim een uur gewandeld toen weer de bus in richting de haven waar een kleine jet boot op ons lag te wachten met 30 personen gingen wij op een walvis tour .
Dit werd een super mooie tocht we hebben heel veel walvissen gezien .
Zelfs een groep van ongeveer 10 stuks die aan het haring jagen/eten waren
dit doen zijn door met ze allen naar de diepte te duiken en allemaal tegelijk met open bek naar boven te zwemmen door de school haring heen en komen dan ook tegelijk boven water een fenomenaal schouwspel dat wel wel 5 keer mochten zien .
Vrijdag 1 augustus meerde we af in Kechetican eb daar aan wal hebben we ook weer een trip geboekt , ja we zij met ons zessen in een klein water vliegtuigje gestapt en twee uur wezen vliegen met een tussenlanding op eengroot meer en daar zelfs uitgestapt en op de drijvers gestaan , ook weer prachtig .Om 19.00 uur vertrok de cruise boot weer richting Vancouver een tocht van 1.5 dag .
zondag morgen om 8.00 uur meerde we aan in Vancouver .de koffers werden direct van boord gehaald deze hadden wij de vorige avond al op de gang gezet en waren door het personeel weggehaald .
Peter Lugtigheid vond ons om een uur of 10.00 uur in de terminal, hij kwam ons ophalen met zijn twee zonen , en bracht ons naar het vliegveld waar wij onze auto hadden gehuurd .wij rijden in een heerlijke ruime auto .
Daarna naar hun huis gereden in Langly van Peter en Alisa daar geluncht en rond gekeken toen om 16.00 uur naar een zwembad die de familie van Alisa had afgehuurd voor een uur heerlijk ff afkoelen want het was die dag wel 35 gr.
Toen naar het ouderlijk huis van Alisa ouders waar we gegeten hebben bb
Ook daar geslapen Margriet en Elderien , Nicolien en Bert .
Gerda en Flip sliepen bij Peter thuis .
Maandag een rondleiding op Peter zijn werk hij is daar de technische onderhouds man van alle machines .
Daarna zijn we naar de cabin gereden aan peter hope lake dat is een rit van ongeveer 4 uur over mooie wegen .
De laatste 8 km alleen maar gravel en door het bos toen kwamen we bij de cabin , een prachtig huis aan een groot meer , en heel mooi weer .
Er ligt ook een boot om mee te varen , dus we genieten hier voor een paar dagen met z, n allen .

Groetjes van ons allemaal uit Canada

• 07 Augustus 2014 - 15:07

Anita:

He lieve luitjes
    Blijft leuk om te lezen hoor !! vooral blijven schrijven dus.
    En, bedankt voor de lieve kaart xxxx

• 07 Augustus 2014 - 20:48

Sico En Marjan Bouwsma:

Wat mooie verhalen, hebben jullie de walvissenetenharingen kunnen filmen? En het laveren op de vleugel van het watervliegtuig? Je moet het maar durven, ach het enige wat je op kan lopen is een nat pak!~!Deze week mijn verjaardag gevierd, en er waren niet veel familieleden, ja dat heb je als de halve familie overzee is!Maar we gunnen het jullie van harte, als jullie maar een toast hebben gedronken op mijn nieuwe jaar!!Mensen geniet van jullie verblijf bij Peter en alisha, en hun kids. En wat jullie daarna nog gaan beleven.Veel leifs van Sico en Marjan.