Onze reis naar Alaska - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu Onze reis naar Alaska - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu

Onze reis naar Alaska

Door: nicolien

Blijf op de hoogte en volg bert

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Denali

We vlogen 2 juli 2014 via ijsland naar Alaska . Onze eerste nacht sliepen we in een hotel , met een tijdverschil van 10.00 uur .
Na eerst wat gegeten te hebben zijn we gaan slapen .
De volgende dag hebben we de camper opgehaald en zijn we gaan rijden .
Bert had alles uitgezocht wat we gingen doen . We hebben eerst boodschappen gedaan om voor 1 week eten en drinken bij ons te hebben .
We zijn richting het noorden gereden , en een plek gevonden om te overnachten . En een beetje wennen aan het tijdverschil .
De volgende dag zijn we met een klein vliegtuigje rond mount mc Kinley gevlogen en op een gletser geland en daar een half uur gekeken, wat echt geweldig was , we stonden in de sneeuw !!!
Na twee uur vliegen was Bert zijn droom werkelijkheid geworden .
Ik vond het ook een mooie ervaring .
Daarna zijn we weer noorderlijker gaan rijden en kwamen we aan in Denali nationalpark , daar hadden we ook een mooie plek.
De volgende ochtend om 8.15uur weg en lopend naar een bus die ons 12 uur lang door het park reed en waar wij verschillende dieren hebbeb gezien ( beren, moose, kariboe, adelaar en berggeiten en uiteraard de hoge berg mount mc Kinley 6200 mtr hoog .
Daarna heerlijk geslapen en toen een dagje rustig aan gedaan op de zelfde plek.
De volgende dag om 10.00 uur weggereden , weer noordelijker over de Dalton hyway richting de poolcirkel . Dit is zover weg dat we onze camper om 9.00 uur s, avonds op een plek hebben neergezet en wat gegeten en geslapen. De volgende ochtend weer verder rijden over een weg alleen maar grevel en veel putten in de weg . Rond 12.00 uur waren we bij de poolcirkel dat was ook een belevenis om daar te zijn . Er is maar 1 weg in het noorden das we moesten dezelfde weg weer terug , niet erg want de natuur is hier prachtig .wel heel veel muggen .
Dus nu weer terug naar het zuiden . Ook leuk om te vertellen HET WORDT HIER NIET DONKER .
Toen op een rv camping skibo gespeeld en geslapen .
De volgende dag richting het plaatsje Tok gereden, en overnacht op een mooie plek in het bos . Daarna naar een plek waar nu nog steeds mensen naar goud zoeken en vinden .
Dit hebben wij ook zelf gezien Chicken heette deze plaats .we hebben hier ook kip gegeten !!!!
We waren toen nog in Alaska en gingen naar Dawson city Canada , het land waar Gerda en Flip wonen.
Via de grens overgang boven op de top of de world sky hyway over een slechte weg met gravel waar we 7.00 uur overgedaan hebben .
Weer op een mooie plek overnacht aan de oever van de Yokon rivier ( hele sterke stroming ) .
Zaterdag 12 juli met een pont overgevaren naar Dawson city , een groot dorp waar van alles te doen en te zien is .
Vroeger een goudzoekers nederzetting , er is hier nu over te zien hoe zijn vroeger naar goud zochten en leefden ..
we ons hier de hele dag vermaakt . Staan nu op een rv camping plaats met wifi , gaan nu rijst met kip eten daarna een spelletje skibo spelen en lang wachten tot het donker wordt.
WELTRUSTEN
het blijft hier de hele nacht licht !!
We hebben de hele week al mooi weer .
Groetjes aan jullie allemaal
Nicolien en Bert

• 13 Juli 2014 - 10:05

Jordy Van Der Gaag:

mooi verslag weer hoor en wat zien jullie een hoop mooie dingen.
    Ik kijk nu al weer uit naar het volgende reisverslag.

Groetjes jordy en marcel

• 13 Juli 2014 - 11:01

Lieda:

Heerlijk om weer wat te horen,klinkt allemaal mooi. Super ervaring om dit allemaal te zien. Geniet ervan en dikke Kussss.

• 13 Juli 2014 - 11:09

Piet:

hallo zus en zwager,

eindelijk, de poolcirkel. Dan moet je wel erg hoog zitten. Hebben jullie nog noorderlicht gezien?
    Gisteren belde Flip uit Canada. Hij heeft al een paar keer een bericht geplaatst, maar zier deze nooit terug in dit overzicht. In ieder geval leest hij jullie verslagen eb de hartelijke groeten van Flip en Gerda. Binnenkort zien jullie elkaar......

• 13 Juli 2014 - 11:21

Richard En Diane:

Geweldig om te lezen wat jullie zien en meemaken.
    Geniet volop ervan!
    Dikke kus

• 13 Juli 2014 - 11:25

Louki:

Wat een geweldig verslag! Da's genieten!
    De poolcirkel, een hoogtepunt.
    Goede reis verder,
    Liefsxxx

• 13 Juli 2014 - 12:03

Margriet:

Hallo Fam,
    Leuk om je verslag te lezen, kan ik me een beetje voorbereiden wat wij ook zullen zien.
    Over 10 dagen vertrekken wij die kant op.
    Op de kaart gezien hoe jullie rijden erg leuk, nu in Canada een poosje.
    We gaan elkaar zien 27 juli op de cruises, met flip en gerda.
    Ik ga er veel zin in krijgen.
    Veel liefs Elderien en Margriet.

• 13 Juli 2014 - 12:04

Jaap:

KIKKEN!!!!!!!!!

• 13 Juli 2014 - 12:12

Annemieke:

Hoi Bert en Nicolien,
    Wat leuk om een klein beetje mee te beleven met jullie d.m.v. dit verslag.
    Geniet voor 1000%
    Kus Annemieke

• 13 Juli 2014 - 13:02

Nicoliene:

Hee, Golddiggers,neem by the way ff een handjevol goed mee, past makkelijk in de bagage.Spreken we af op de luchthaven in IJsland op de terugweg,ok?? Have fun!!

• 13 Juli 2014 - 14:01

Els:

Hallo broer en schoonzus, fijn om jullie belevenissen te lezen.
    Na al die dromen en voorbereidingen zijn jullie er nu echt.
    Geniet er samen van, zoen Els

• 13 Juli 2014 - 19:33

John En Nelleke:

hoi Bert en Nicolien, nog maar net weg en dan al dromen van Bert uitgekomen?... Geweldig! Hoop dat er vele volgen!!!en ook voor jou Nicolien,.... En behouden vaart alvast! ...en dan misschien ook ff rust aan boord ? Enfin GENIET! Liefs van neef John en Nelleke

• 14 Juli 2014 - 00:09

Hans En Ineke Van Zuidam:

Wat een prachtige reis maken jullie. Heb genoten van je reisverslag en kijk uit naar het vervolg. Nog heel veel plezier en geniet lekker saampjes. Liefs Hans en Ien.

• 14 Juli 2014 - 13:11

Danielle:

Heey lieve paps en mams! Superleuk om jullie belevenissen te lezen! En wat een mooie foto's!!! Hoe was Dawson? En al een riviertje in de buurt om te gaan raften?! ;) We bellen wel weer...dikke kus!

• 14 Juli 2014 - 21:00

Martina En Cees Bukman:

lieve mensen, wat gaaf om te lezen!!!
    Ik waan me even terug in Amerika met onze kids in de camper...2005
    Geniet lekker van elkaar en alles om jullie heen!!
    Tot het volgende verslag doei

• 15 Juli 2014 - 22:43

Ankie En Mike Vlig- Mostert:

Hoi Bert en Nicolien,
    Waanzinnig, jullie in die sneeuw met die ijsblauwe luchten.
    ik zou geen tijd hebben om te dromen....hou je oogies maar lang open en laat de camera zoemen.
    Groetjes aan de familie in Canada, Love and laughter, Ankie

• 16 Juli 2014 - 19:36

Mieke Hurkmans:

Hallo lieve mensen. Wat een super reis - het grote genieten! Nog heel veel plezier. Hartelijke groet mieke