Onze reis naar Alaska en Canada deel 5 - Reisverslag uit Palmer, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu Onze reis naar Alaska en Canada deel 5 - Reisverslag uit Palmer, Verenigde Staten van bert nederlof - WaarBenJij.nu

Onze reis naar Alaska en Canada deel 5

Door: nicolien en bert

Blijf op de hoogte en volg bert

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Palmer

Zaterdag 19 juli vroeg op , Om 6.00 uur vertrokken we met de camper uit Valdez en om 7.00 uur met een grote veerboot richting Whittier te varen .
De camper ging ook op de boot , de tocht duurde wel 6 uur .
Het was een mooie tocht, en onder weg was er van alles te zien ,
heel veel bergen , walvissen , zeehonden en dolfijnen .
We vaarde door de Prins William Sound er waren wel 50 auto, s en campers aan boord .Het was bewolkt weer en een beetje regen maar zeker de moeite waard , om 14.00 uur waren we in Whittier.
Het is hier veel drukker ook omdat het weekend was , kwamen er veel mensen om te vissen .
Na lang zoeken een plekje gevonden .
Zondag 20 juli lekker rustig aan gedaan in de zon gezeten en een klein tochtje gedaan .kijken waar de vissers waren , we kwamen bij een heel groot meer daar lieten zij allemaal hun boot in het water , hengels mee en weg waren zij , het grote meer op .
Tegen de avond zijn we weer richting Whittier gereden en vonden een plekje in het bos op een staats camping op loop afstand van de boot waar we de volgende dag een 26 gletsjer cruise mee gingen doen van 5.00 uur .
Het was prachtig weer en we voeren vlak langs vele gletser, s
Dit was om stil van te worden zo MOOI .
Onderweg weer walvissen, zeeotters, zeeleeuwen en dolfijnen gezien.
Die leven allemaal in het koude zeewater .
Na de boot tocht naar de camper gelopen en een rustige avond gehad na alle mooie indrukken en op tijd naar bed.
Dinsdag zijn we richting Anchorage gereden door een smalle tunnel onder een berg door .We staan nu in het plaatsje Sutton waar we op een rv park staan , hier gekookt en gegeten met een prachtig uitzicht op de bergen .
Groetjes Nicolien en Bert
tot de volgende keer

• 23 Juli 2014 - 21:37

Remco, Chantal & Rachel:

Hoi Nicolien & Bert,
    Wat leuk om te lezen wat julllie allemaal beleven, goeie reis nog
    Tot in september/oktober, dikke kus van ons
    Remco, Chantal & Rachel

• 23 Juli 2014 - 22:33

Katie.:

jullie genieten <3 !

• 24 Juli 2014 - 00:07

• 24 Juli 2014 - 00:54

Robert:

Jeetje wat klinkt dat allemaal gaaf zeg!
    Zoë en ik vertrekken volgende week! Als jullie in Vancouver zitten dan zitten wij in Seattle.
    Aan de andere kant van de wereld en toch "slechts" anderhalf uur bij elkaar vandaan! ;-)

Veel plezier nog!!

• 24 Juli 2014 - 09:12

Hans En Joke:

Hallo Broer en Schoonzus
    Weer mooi verhalen zo te lezen genieten jullie enorm , Top hoor al die natuur en het moorden weer.
    Ga zo door....
    Hier alles zijn gangetje.
    Groetjes van ons

• 24 Juli 2014 - 10:34

Nicoliene En Jaap:

weer bedankt voor het reisverslag en de prachtige foto's! Ik kan zelf ook niet wachten tot we weg zijn.Tot de volgende keer en dikke zoen!jaan en nicoliene

• 24 Juli 2014 - 11:28

Ankie En Mike:

Waanzinnig: vooral die BEER !!!
    Geef hem ook een "big hug"
    Die beren vissen ook op zalm, het zijn echte lekkerbekken.
    Love and laughter, Ankie en Mike

• 24 Juli 2014 - 15:16

Ton Van Der Giessen:

Mooi om de foto's te zien van die prachtige omgeving. Er komt vast nog veel meer!!
    Wij vandaag in Singapore aangekomen. Iets de andere kant uit. Genieten maar!

Groetjes,

Familie van der Giessen

• 24 Juli 2014 - 19:35

Anneke :

Hoi Bert en Nicolien

Wauw wat maken jullie een prachtige reis! Geniet er maar lekker van samen.

Liefs Anneke

• 24 Juli 2014 - 20:14

Lenie Brugman:

Jeetje Bert en Nicolien wat zijn jullie een verschrikkelijk mooie reis aan het maken. En wat een mooie foto's.
    Zo kunnen wij ook een beetje mee genieten. Heel veel plezier nog. Geniet er van. Dikke knuffel..

• 25 Juli 2014 - 06:28

Fam In Alasks Pro:

Hello Bert en Nicolien We hebben het onwwijs naar ons zin!!! TOZONDA

• 25 Juli 2014 - 15:43

Mirjam:

Mooi verslag.en al bijna een maand in Alaska. gaat snel geniet nog heerlijk, de aankomende 5 weken nog veel te zien

• 25 Juli 2014 - 15:46

Mirjam :

De helft van mijn reactie is maar geplaats denk dat kleine stukjes alleen kan ik mail je nog groet Mirjam

• 25 Juli 2014 - 17:34

Martina En Cees Bukman:

hey hoi, wat een mooie verhalen....geniet nog maar lekker en tot het volgende verslagje
    groetjes vanaf Landlust

• 25 Juli 2014 - 23:09

Chiel:

Hoi Bert en Nicolien,
    Eindelijk jullie verslagen tot nu toe gelezen. Ziet er fantastisch uit! Een droom komt uit. Geniet ze verder en zeker ook met de familie erbij op de cruise.
    Wij genieten hier nog even in Bretagne en Normandië van uitzonderlijk mooi weer! Groeten van Marijke en Chiel.

• 26 Juli 2014 - 12:17

Els:

Dag familie,
    leuk om te lezen en een beetje mee te kijken,
    prachtige foto's, maak ook eens een foto binnen in de camper , ben nieuwsgierig hoe dat er uit ziet.
    zoen , els

• 27 Juli 2014 - 11:10

Barr En Andrea:

Fascinerend Bert en Nicolien, wat voel je je rijk om zoiets mee te maken hè, Wauw!! Dikke Zoen, Bart en AndreaXX